Rabocheque van 5.000 euro voor TVNV

Vrijdagavond 17 juni mocht Dirk-Jan van der Vecht namens het bestuur van TV Nieuw-Vennep uit handen van Ard van Berkel, Directeur Bedrijven Rabobank regio Schiphol, een cheque ter waarde van 5.000 euro in ontvangst nemen. De Rabobank steunt regelmatig maatschappelijke initiatieven zoals ditmaal bij onze vereniging. De cheque van 5.000 euro is een donatie voor de recente vervanging van de traditionele tennisbaanverlichting door energiezuinige LED verlichting. Een zeer welkome bijdrage op deze investering van in totaal 36.000 euro waardoor de investering niet in 6 maar in 5 jaar zal zijn terugverdiend.

Minder kosten, beter voor het milieu en meer gemak

LED verlichting op de tennisbanen stond al langere tijd op het wensenlijstje van de vereniging met name vanwege de jaarlijks terugkerende (hoge) energie-, onderhouds- en vervangingskosten van de halogeenverlichting. De halogeenverlichting op de 10 banen kostte onze vereniging ca 8.000 euro per jaar en was daarmee een van de grootste kostenposten. De nieuwe ledverlichting zal jaarlijkse ca 2.000 euro kosten waarmee zo’n 6.000 euro ieder jaar wordt bespaard.

Tot slot brengt de LED verlichting een stuk gemak doordat deze kan worden gekoppeld (=onlangs gerealiseerd) aan het reserveringsysteem (KNLTB ClubApp) zodat bij een reservering in de avond het licht automatisch aan gaat en ook weer ‘uit’ na afloop van de speelduur.

Meer informatie over online afhangen en de LED baanverlichting