Ik ben nieuw lid en nu?

Als je net lid bent dan is het wellicht even zoeken hoe het er aan toegaat op een tennisvereniging. Hoe reserveer ik een baan of hoe ontmoet ik een tennismaatje? Met dit artikel geven we je op deze vragen antwoord. Schroom ook niet een van onze leden, commissie– of bestuursleden aan te schieten. Wij zijn en maken met elkaar deze vereniging en helpen je graag op weg!

Blijf op de hoogte

Je vindt veel verenigingsinformatie (tennislessen,  hoe een baan reserveren), activiteiten en nieuwsberichten op deze site. In de handige KNLTB ClubApp vind je de nieuwsberichten en activiteiten en in deze App kun je een baan reserveren. Op de Facebookpagina TVNV vind je naast nieuwsberichten vooral ook veel foto’s van evenementen.

Als lid sturen we je regelmatig (automatisch) een mailtje met de nieuwsberichten die we op de site en in de App publiceren. Mocht je die niet ontvangen, controleer dan je spamfilter en/of laat je mailadres achter bij onze nieuwsbrievenservice.

Tennisbaan reserveren (‘afhangen’)

Een tennisbaan reserveren noemen we in tennisjargon: afhangen. Dat komt uit de tijd dat je een baan met een kaartje kon ‘afhangen’.

Online afhangen met KNLTB ClubApp
De KNLTB ClubApp op je mobiel is de handigste manier om online een baan te reserveren. Het bevestigen van je online reservering op het  afhangbord achterin het clubhuis is momenteel niet nodig.

Met 2-3 personen kun je voor 45 minuten afhangen. Ben je met 4 personen dan kun je voor 60 minuten afhangen.  Het is niet toegestaan met 4 spelers 2x een half uur af te hangen om vervolgens 1 uur te gaan dubbelen (zie ook baanreglement).

Let op je mag niet iemand anders op jouw pas laten spelen. Er wordt op gecontroleerd. En waarom zou je? Als lid heb je de mogelijkheid om een introducé mee te nemen en we hebben daarnaast mooie aanbiedingen voor aspirant-leden.

Lees alles over online afhangen.

Banen: slepen en goede schoenen

Zorg dat je na iedere speelsessie de volledige baan sleept. We moeten Albert (onze groundsman) nog een keer vragen wat de beste manier van slepen is. Als je sleept door rondjes van buiten naar binnen te draaien, zit je wel goed.  Natuurlijk kan er bij een paar druppels prima doorgespeeld worden maar zodra het ‘echt’ begint te regenen verzoeken we je om het clubhuis op te zoeken.

Je speelt alleen met tennisschoenen. Hardloopschoenen en andere schoenen met profiel zijn niet toegestaan. Buiten het feit dat je zelf meer kans maakt op blessures, is het slecht voor de banen.

Scorebordjes omhoog
Wil je na afloop de scorebordjes weer omhoog klappen? Dan gaan deze wat langer mee.

Sproeitijden
Speel je op baan 1 en 2 dan is het goed te weten hoe laat de banen worden gesproeid. Dat is iedere dag om 12:00 en 16:00 uur. Speel je op baan 3 of verder dan zie je de ‘bui’ al van te voren op je afkomen. Er wordt gestart op baan 1 daarna is baan 2 aan de beurt, volgt baan 3 etc en eindigt het sproeien bij baan 10. Zorg er voor dat je van te voren even snel de baan veegt dan kun je na de sproeibui en korte droogtijd er weer fijn op spelen.

Neem tennisles

Niets is leuker dan dat je steeds beter leert tennissen. Hoe meer je kunt hoe leuker het spelletje wordt. Informeer naar de mogelijkheden bij onze tennisschool Intense Tennis voor een of een aantal lessen.

Spelregels

Informatie over de tennisspelregels vind je op de site van de KNLTB. Hier alvast een handig boekje met de tennisregels in een notendop.

Introducé meenemen

We nodigen jou als (nieuw) lid vooral ook uit om een introducé mee te nemen. Je hebt voor een introducé geen aparte pas nodig. Op jouw KNLTB-tennispas kun je een baan afhangen door jouw pas door de paslezer te halen van het digitale afhangbord en te kiezen voor ‘introducé toevoegen’.  Van belang is dat je vervolgens de naam en het e-mailadres opgeeft van jouw introducé. Zo kunnen we onze introducés nog eens benaderen in het kader van ledenwerving (zie ook introducé reglement).

Competitie spelen

Een leuke manier om vaker te spelen is om mee te doen aan de voorjaars– en/of najaarscompetitie waarbij op de vrijdagavond, zaterdag of zondag gespeeld wordt. Daarnaast zijn er  nieuwe competitievormen zoals de 8&9-competitie voor beginnende tennissers en de zomeravond-competitie waarbij op zeven woensdagavonden in mei en juni gespeeld wordt. Mocht je geen team van (minimaal) 5 personen bij elkaar hebben dan kun je je interesse doorgeven aan Bart, Ingrid of Yvonne (de competitiecoördinatoren). Zij kunnen je als invaller doorgeven aan andere teams of je in contact brengen met andere leden die een team willen vormen. Lees meer over competitiespelen of mail competitie@tvnieuwvennep.nl.

KNLTB-lidmaatschap voordelen

Ben je volledig lid dan ben je ook automatisch lid van de KNLTB en kun je bijvoorbeeld meedoen aan een van de vele open toernooien in de regio en gebruik maken van de voordelen en kortingen (zie ledenvoordeel KNLTB).

Veel plezier!

Ga vooral lekker en vaak tennissen! Voor als je nog niet zoveel speelmaatjes hebt, is clubladderen, tennisles of een van de tossavonden een aanrader. Kijk  ook op de activiteitenkalender op de site of in de KNLTB ClubApp voor leuke evenementen zoals de BBB-avonden. Tot snel op de baan en veel plezier!