Afval scheiden en duurzaamheid

Binnen de vereniging zijn we ons bewust van onze verantwoordelijkheid voor het milieu. Daarom worden verschillende zaken apart ingezameld.

Oude tennisballen inzamelen

Oude tennisballen kun je inleveren in de rode kliko in het clubhuis. Deze ballen worden regelmatig opgestuurd naar oudetennisballen.com in ‘s-Hertogenbosch. Een organisatie met een grote maatschappelijke betrokkenheid die de ballen een 2e leven geeft en met de opbrengsten initiatieven steunt zoals G-tennis (zie ‘Wat doen we met de opbrengsten’).

Contactpersonen: Franklin Abels en Frank Alta

Plastic flessen inzamelen

Vanaf 1 juli 2021 is in Nederland op kleine plastic flessen (petflessen) statiegeld ingevoerd. Wil je het statiegeld terug ontvangen dan kun je het flesje inleveren bij de supermarkt. Bij TVNV kun je geen statiegeld terugkrijgen. Wel is er een apart inzamelingspunt waar je je flesje kunt doneren. Het flesje wordt dan apart ingezameld, opgehaald en hergebruikt. Dat is niet alleen beter voor het milieu maar ook beter voor de club daar deze het statiegeld ontvangt. Bij het inleveren is het belangrijk dat de barcode goed te scannen, de fles onbeschadigd en in zijn originele vorm is.

Textiel inzamelen

Achter het clubhuis vind je een textielcontainer van Sympany. Een organisatie zonder winstoogmerk die het geld dat verdiend wordt met de verkoop en recycling, gebruikt voor innovatie om de textielketen circulair te maken. Als vereniging ontvangen we een kleine opbrengst uit deze verkoop en recycling.

Wat mag er in de textielcontainer

Oud papier en karton

De sportkantine scheidt het afval waarbij papier en karton in de aparte containers komen die achter het clubhuis staan. Deze papier en kartoncontainers worden maandelijks geleegd tijdens de oud-papier-ophaal van GOPA. Hiermee worden de kosten op het restafval verminderd, worden grondstoffen hergebruikt en delen de deelnemende sportclubs aan GOPA mee in de papieropbrengst.