Algemene ledenvergadering vrijdag 12 januari

Vrijdag 12 januari is de algemene ledenvergadering (ALV) van TVNV gehouden, welke dit keer werd gecombineerd met de nieuwjaarsborrel. Meer dan 50 leden waren van de partij. De ALV in het kort: stappen gezet in basis op orde brengen, een bescheiden positief financieel resultaat en een aantal belangrijke thema’s voor dit jaar: ledenwerving, vergroten sponsorinkomsten en natuurlijk ons 50 jarig bestaan! Hieronder een kort verslag.

Nieuw bestuur

Rogier Liefbroer stelde tijdens deze ALV de nieuwe leden van het bestuur voor. Naast Rogier (voorzitter) en Anneke Verwoert zijn dit jaar toegetreden: Marco Hill, Jolanda van Boheemen, Stephan Baaij en Frank Alta. Ilse van der Giessen zal vanaf dit jaar het bestuur in de rol van secretaris gaan versterken (zie ook portefeuille verdeling).

Tijdens de ALV is teruggeblikt op het afgelopen jaar waarin veel activiteiten georganiseerd zijn.  In bovenstaand filmpje ’terugblik 2017′ krijg je daar een mooie indruk van. Nogmaals dank aan al die sponsors, vrijwilligers  en alle leden die dit mogelijk hebben gemaakt en natuurlijk alle deelnemers die aan deze activiteiten hebben deelgenomen. Super!

Financieel jaarverslag en begroting

In de ALV presentatie (op aanvraag: mail communicatie@tvnieuwvennep.nl | als lid ontvang je de presentatie in de komende nieuwsbrief) kun je alles  nalezen en vind je de jaarrekening en begroting. Het boekjaar is gewijzigd en loopt voortaan gelijk met een kalenderjaar. De jaarrekening  2017 gaat dan ook eenmalig over 14 maanden. De ALV is akkoord met deze aanpassing. Er is een positief resultaat wat voor een belangrijk deel te danken is aan de opbrengsten oud papier. Janie Hollander en al die vrijwilligers die vorig jaar oud papier hebben opgehaald: dank!  Wil je ook een keer lopen, bekijk het schema en meld je aan.

Verder is er op kosten bespaard en is de crediteurenpositie verbeterd. Hoewel we financieel de zaken beter op orde hebben en er een positief saldo op de jaarrekening staat, is de boodschap dat we ‘een te grote broek aan hebben’  gezien het aantal leden (=360) en het aantal banen.  Het komende jaar is het in ieders belang leden te werven. Voor het bestuur is dit 1 van de 4 speerpunten het komende seizoen. Voor het komende seizoen zullen we kennismakingsacties gaan introduceren. Bij deze ook een oproep aan jou; wees ambassadeur van onze mooie vereniging.

Als je vragen over de jaarrekening of begroting hebt dan kun je die per mail stellen aan Stephan Baaij (penningmeester@tvnieuwvennep.nl).

Initiatief zoek nemer

Een vereniging valt en staat bij de inzet vrijwilligers. Tijdens de ALV ook een oproep aan een ieder. Hoewel het bestuur en commissies hun best doen om zaken te regelen, wordt eigen initiatief bijzonder gewaardeerd. Zie jij wat beter kan of heb je een mooi initiatief. Ga vooral aan de slag, mobiliseer je tennismaatjes en ga aan de slag. Van dat soort initiatieven worden we blij van.

Actieplannen

Marco Hill gaf een kort verslag van de inspanningen van het bestuur waar naast het op orde brengen van de organisatie de focus voor de komende periode ligt op de volgende vier actieplannen:

• Actieplan Financiën
  • Actieplan Ledenwerving
  • Actieplan Sponsorwerving
  • Actieplan Onderhoud

Dit zijn de zaken die voor nu de voornaamste aandacht hebben en we met elkaar invulling zullen gaan geven; vanuit bestuur als de betrokken commissie. En waarvoor we ook graag op jou een beroep doen.  Dus wil je helpen, laat het weten!  Met dank aan Lucien van Gastel die het bestuur in dit traject helpt en adviseert.

Ontwikkelingen KNLTB

Frank Alta deed verslag van de IT ontwikkelingen. Naast de nieuwe website, de overstap voor de ledenadministratie naar KNLTB.CLUB, zal vanaf 26 januari het nieuwe afhangbord geïnstalleerd worden. Ook nieuw dit jaar is dat de contributie geïnd gaat worden via KNLTB.CLUB. Zo kun je straks makkelijker (online) je contributie betalen via Ideal of automatische incasso. Ook gaan we dit jaar (vanaf 1 maart) gebruik maken van de KNLTB.CLUB APP waarmee je mobiel gebruik kunt maken van de digitale faciliteiten. Zo kun je via de app makkelijker speelmaatjes vinden, banen afhangen en clubnieuws ontvangen. Bekijk het filmpje KNLTB.CLUB APP van de KNLTB.

Door zoveel mogelijk gebruik te maken van de faciliteiten die de KNLTB biedt willen we het jou makkelijker maken en vooral ook die vrijwilligers zoals Paul Wijchers (ledenadministratie) en Stephan Baaij (penningmeester). Zodat ook zij meer kunnen tennissen. Want tennissen daar doen we met elkaar voor!

Jubileum jaar 2018

TVNV bestaat dit jaar 50 jaar en dat gaan we vieren. De datum voor het jubileumfeest is inmiddels gepland: zaterdag 22 september. De invulling staat nog open en wordt getrokken door Anneke Verwoert en Jolanda van Boheemen (evenementencommissie).  Ook is het plan om alle activiteiten dit seizoen een jubileumtintje te geven. Denk aan het HOT en clubkampioenschappen. Heb je nog leuke foto’s van toen? Mail ze naar communicatie@tvnieuwvennep.nl.

Carla Laan onderscheiding

Ieder jaar wordt  traditie getrouw tijdens de ALV een vrijwilliger extra in het zonnetje gezet. Dit naast de vrijwilligersborrel voor alle vrijwilligers aan het einde van het seizoen. Deze keer viel de eer toe aan Lex Parree (zie foto onder) die de Carla-Laan- onderscheiding mocht ontvangen. Deze onderscheiding  is vernoemd naar wijlen Carla Laan die met haar inzet en bevlogenheid veel voor onze vereniging heeft betekend. Door haar naam aan de waardering voor een bijzondere vrijwilligers te koppelen,  willen we haar graag eren en blijvend herinneren.

Notulen

Bijgaand een volledig verslag aan de hand van de notulen ALV seizoen/jaar 2017 van 12 januari 2018.

Foto’s ALV 2017

En tot slot hier nog wat sfeerbeelden: