TVNV investeert in duurzame ledverlichting op de banen

In maart start de firma Strago met de vervanging van de huidige baanverlichting door duurzame en energiezuinige ledverlichting. Alle 10 de tennisbanen worden voorzien van Lumosa ledarmaturen waarvan de werkzaamheden in april zullen worden afgerond.

Minder kosten, beter voor het milieu en meer gemak
Ledverlichting op de tennisbanen stond al langere tijd op het wensenlijstje van de vereniging met name vanwege de jaarlijks terugkerende (hoge) energie-, onderhouds- en vervangingskosten van de huidige halogeenverlichting. De halogeenverlichting op de 10 banen kost onze vereniging ca 8.000 euro per jaar en is daarmee een van de grootste kostenposten. De nieuwe ledverlichting zal jaarlijkse ca 2.000 euro kosten waarmee zo’n 6.000 euro ieder jaar wordt bespaard.

Daarnaast brengt ledverlichting een stuk gemak met zich mee doordat de verlichting direct te gebruiken is (geen opwarmen meer nodig) en de verlichting kan worden gekoppeld aan de KNLTB ClubApp zodat bij een reservering in de avond het licht automatisch aangaat en ook weer ‘uit’ gaat naar een dimstand als er niet is afgehangen. Bijkomend voordeel is dat als er geen bardienst is er geen beroep gedaan hoeft te worden op vrijwilligers om het licht aan of uit te zetten.

Investering in 6 jaar terugverdiend
De investering in deze ledverlichting bedraagt 36.000 euro en is nu mogelijk doordat de financiële positie van de vereniging flink is verbeterd en dit bedrag uit het eigen vermogen kan worden gefinancierd. Daarnaast loopt er nog een sponsoraanvraag bij de Rabobank (echt een top bank) voor een bedrag 6.000 euro. Indien deze zeer maatschappelijk betrokken internationale financiële dienstverlener dit steentje bijdraagt, is de investering niet in 6 maar al in 5 jaar terugverdiend!

Dank
Dank aan Rogier en Dirk-Jan die vanuit het bestuur dit vervangingsproject hebben getrokken. Zij hebben er een hoop vrijwilligerstijd in gestoken en daarbij meerdere verenigingen bezocht die ons zijn voorgegaan, om tot een goed voorstel en uiteindelijke keuze te komen. Well done!

Meer over Lumosa ledverlichting
KNLTB ClubApp en Lumosa

1 gedachte over “TVNV investeert in duurzame ledverlichting op de banen”