Dubbelen mag weer!

De KNLTB heeft besloten de richtlijnen versneld te versoepelen. Spelers van alle leeftijdsgroepen mogen vanaf nu dubbelen, 4 spelers op een baan is bij vrij spelen toegestaan. Nu de gemeente ook akkoord gaat met dubbelen op de baan, mits de 1.5 meter gehandhaafd wordt, mag men daarom bij ons op de club vanaf maandag 25 mei ook dubbelen. Wij vinden dit tevens een goed moment om de speeltijd voor het dubbelspel te verhogen naar 60 minuten en de aangepaste speeltijd van 45 minuten voor het enkelspel te handhaven.

Het clubhuis en terras moeten volgend op de overheidsmaatregelen voor sportkantines nog gesloten blijven tot 1 september. De overheid bekijkt de mogelijkheid of sportkantines per 1 juli weer open mogen. De overige richtlijnen blijven onverminderd van toepassing, zoals vooraf online een baan reserveren en 1.5 meter afstand houden. Ook als dat betekent dat een speler soms een bal moet durven laten gaan. Volgende week publiceert de KNLTB een aantal adviezen om dubbelen met 1.5 meter in de praktijk gecontroleerd te kunnen uitvoeren.

We roepen iedereen op zijn verantwoordelijkheid te nemen en zich aan de afspraken en hygiënemaatregelen te houden. Voor zichzelf, maar ook in het belang van de gezondheid van anderen. Dus kom niet naar het park zonder van te voren online af te hangen, verlaat het park weer direct nadat je van de baan komt en houd je te allen tijde aan de 1.5 meter afstand.

Mocht er per 1 juni meer bekend worden, zullen wij dit wederom publiceren. Tip voor degene die de Clubapp nog niet heeft gedownload; naast het online afhangen, volg je met de clubapp ook al het laatste nieuws.

Wij wensen iedereen weer veel tennis plezier!

Bestuur TVNV