Online tennisbaan reserveren en verlengen

Dirk-Jan (ICT commissie/bestuurslid) ontvangt soms vragen over het online reserveren van een tennisbaan (‘afhangen’) en met name als je net gespeeld hebt, de baan vrij ligt en je wilt nog even doorspelen. Dan lukt het boeken niet altijd. Dirk-Jan biedt raad.

Wat ik afgelopen jaren meerdere keren heb gezien of gehoord, is dat leden bijvoorbeeld van 20:00 tot 21:00 een baan hebben gereserveerd, maar om 21:00 nog even willen doorspelen, aangezien er toch geen anderen zijn die hebben afgehangen. Er zijn dan een paar valkuilen:

1. Het is nog geen 21:00 en de nieuwe boeking mislukt, omdat je maar 1 actieve boeking per dag mag hebben (je moet dus tot minimaal 21:00/21:01 wachten)
  2. Het is 21:00, je maakt een nieuwe boeking voor e.g. 21:00 tot 22:00, maar ook deze faalt. Reden: het is inmiddels 21:01, en je kan niet een boeking maken die in het verleden start.

Daarom het advies:

1. wacht altijd tot minimaal de afgehangen tijd (in dit geval 21:00)
  2. reserveer voor 5 minuten in de toekomst (e.g. 21:05 tot 22:05)

Meer informatie

Mocht je vragen hebben bekijk dan de informatie hieronder of neem contact op met Dirk-Jan van der Vecht (ict@tvnieuwvennep.nl).

Tennisbaan reserveren
Download KNLTBClubApp Google Play