Baanzaken: slepen en schoenen

Onze groundsman Albert is er maar druk mee. Bijna iedere dag vind je hem wel op het park om er voor te zorgen dat alles er netjes bij ligt en de banen goed bespeelbaar zijn. Daarom nog een keer in de herhaling een aantal baanzaken.

Baanslepen

Er zijn vele verschillende manieren om de baan te slepen; de een maakt rondjes de ander doet het van voor naar achteren en dan zijn er ook nog die ‘all the way’ gaan en na het slepen de lijnen schoonborstelen. Hoe het ook zij. Iedereen heeft zo zijn eigen techniek om na afloop van het balletjeslaan de baan netjes achter te laten. Waarvoor dank! Het slepen van de gehele baan zorgt er voor dat de banen goed bespeelbaar blijven en dat we langer van het werk van onze groundsman Albert kunnen genieten. Dus sleep ruim de baan en bij twijfel; gewoon een extra rondje of een streepje. Oh ja en op verzoek van Albert. Graag de sleepnet, netpalen en lijnbezem op hun plekje terugleggen. Gracias!

Schoenen

Je speelt met graveltennisschoenen. Hardloopschoenen en andere schoenen met noppen en ander grof profiel zijn niet goed voor de baan en mogen dan ook niet. Maar wat zijn nu goede gravelschoenen en met welk profiel kun je nu wel of niet de baan op? Met onderstaande afbeelding geven we je daar meer duidelijkheid over. Zie ook ‘Tennischoenen (KNLTB)’ of ‘Heb jij de juiste tennisschoenen in huis? (Intersport)’.