Corona-update 17 mei

De eerste week tennis voor iedereen die weer mee mocht doen zit er alweer op. Het enthousiasme was groot met ruim 200 reserveringen. Via deze mail een update over een aantal (Corana-)punten waar een week geleden nog wat onduidelijkheid over bestond en die zetten we graag nog even op een rijtje:

• Behalve voor jeugd tot en met 12 jaar is dubbelen niet toegestaan. Dus ook niet met toezichthouders. Deze maatregel blijft gehandhaafd tot minimaal 1 juni aanstaande en hiermee volgen wij de richtlijn van de KNLTB welke zorgvuldig is samengesteld met NOC-NSF, VWS en RIVM. Ook dubbels met echtparen die onder een dak wonen, staan wij niet toe, omdat dit verwarring teweegbrengt en handhaving hierop te ingewikkeld is. De enige uitzondering waarbij je met vier mensen op de baan mag staan, is wanner je les hebt van een van onze trainers. Wij danken alle leden die zich als toezichthouder hebben opgegeven en wellicht dat we alsnog een beroep op jullie mogen doen na 1 juni a.s.

• Moet er nu wel of niet een toezichthouder aanwezig zijn als een jeugdspeler tot en met 18 jaar wil tennissen met een senior vanaf 19 jaar? Nee, een door de club aangewezen toezichthouder is niet nodig. Het seniorlid fungeert op dat moment als toezichthouder.

• Kan het terras weer open per 1 juni? Wij wachten op nadere informatie vanuit de overheid, maar het is nog onduidelijk of er een verschil gemaakt gaat worden tussen commerciële horeca en een sportkantine.

• Welke dagen en tijden zijn gepland voor de jeugd? Hierover volgt nadere informatie van onze jeugdcommissie in een apart bericht. Voor vragen hierover kun je terecht via het e-mailadres: jeugd@tvnieuwvennep.nl

Voor de rest gelden alle punten zoals omschreven in ons communiqué van vorige week.Verder willen wij als bestuur ook nog de volgende punten benadrukken:

• Wil je graag tennissen, maar heb je op dat moment geen maatje, meld je aan via de ‘ik wil tennissen groepsapp’.

• Vanwege de droogte zijn er aangepaste sproei tijden: 00.30, 03.00, 07.00, 12.00, 15.00 en 18.00 uur.

• De banen zijn nog erg zacht en met name achter de baseline kwetsbaar. Dit weekend is alvast een aantal banen gerepareerd en aankomende volgen verdere reparaties waar nodig. Graag tijdens en na het spelen eventuele gaten zelf met de voet aandrukken.

• Graag bij de avondreserveringen zoveel mogelijk de banen in een blok reserveren (=baan 1 & 2 | 3 & 4 | 5 & 6 | 7 & 8 | 9 & 10). Dit in verband met de kosten van de verlichting.

• Graag direct het park verlaten na tennissen. Wij zien regelmatig handhaving vanuit de gemeente dus houd je aan de richtlijnen, vooral voor je eigen gezondheid en die van anderen, maar ook om eventuele boetes te voorkomen.

Op 20 mei zal er meer duidelijk worden wat er na 1 juni gaat gebeuren. Zodra wij meer nieuws hierover hebben, delen wij die met jullie. Voor nu veel tennisplezier toegewenst en voor eventuele vragen zien wij graag jullie bericht tegemoet.

Met sportieve groet,

Rogier Liefbroer