Onze leden: Belinda van Steijn

Met deze nieuwe rubriek ‘onze leden’ willen we een kijkje geven achter de backhand, het vrijwilligerswerk of de vrolijke lach achter de bar waaraan we een lid kennen. Het mooie van een vereniging is dat er vele verschillende personen, achtergronden, karakters, ambities samen komen die met elkaar genieten van tennis. Met deze rubriek leren we elkaar een stukje beter kennen. Dit keer Belinda van Steijn die recent haar 3e boek heeft uitgebracht: In zicht. Een roman over de effecten van trauma en het overwinnen van tegenslag. Dat laatste moet voor ons als tennissers een herkenbaar onderwerp zijn.

Belinda van Steijn

‘Ik heb jaren als journalist gewerkt voor de krant, radio en televisie dus het schrijven zat er altijd wel in. Mijn eerste boek was ‘Het geheim van Pampus’ (2013) een historisch kinderboek over de 10-jarige Lars die gaat logeren bij zijn neef en nicht op het eiland Pampus. Met dit 3e boek ‘In zicht’ ben ik al een tijd geleden begonnen en bijzonder blij dat deze is uitgegeven. Ben benieuwd naar de recensies!’

In zicht

De roman ‘In zicht’ gaat over oorlogscorrespondent Olivier die door een onduidelijke oorzaak blind wordt. Nu hij thuis zit en niet kan werken komen nare gebeurtenissen uit het verleden omhoog. Vooral zijn ervaringen in Afghanistan spelen op. Olivier houdt iedereen op afstand. Alleen zijn buurmeisje lijkt tot hem door te dringen. Dat zorgt voor humoristische momenten. Het verhaal valt uiteen in twee delen. In de ene ervaar je wat Olivier meemaakte in Afghanistan, in de andere lees je hoe hij omgaat met het blind worden. In een prettige no nonsense-stijl vloeien de hoofdstukken in elkaar over en zorgt Belinda van Steijn voor een meeslepende roman over gevaren in de journalistiek, het overwinnen van tegenslag, de effecten van trauma en de waarde van liefde en vriendschap.

In zicht is verkrijgbaar bij de Bruna in Nieuw-Vennep en boekhandel Stevens in Hoofddorp. Het is ook te bestellen via Uitgeverij Boekscout of bol.com. Tennisleden die een boek aanschaffen en graag een gesigneerd exemplaar willen mogen Belinda een berichtje sturen (vnsteijn@gmail.com).

Oproep

Ken jij een lid van onze vereniging voor deze rubriek of lijkt het je leuk om jouw bijzondere hobby te delen? Mail: communicatie@tvnieuwvennep.nl.