Gratis EHBO-cursussen

Door een samenwerking van het Rode Kruis en zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid zijn de leden van tennisvereniging Nieuw-Vennep uitverkoren om de Reanimatie-en-AED-cursus (1x 4 uur) en de Basis-EHBO-cursus (2x 4 uur) gratis te volgen bij ons op het clubhuis. Data en tijdstip worden in overleg bepaald. Interesse? Mail carla.van.woerden@tvnieuwvennep.nl en vermeld cursus en je voorkeur voor avond of weekend.

Reanimatie en AID
1×4 uur, klassikaal in het clubhuis, datum volgt later, 12 deelnemers

Tijdens deze reanimatiecursus leer je hoe je moet reanimeren en een AED gebruikt. Je leert hoe je een slachtoffer in veiligheid brengt, de toestand beoordeelt en de hulpdiensten alarmeert.

Onder begeleiding van een gecertificeerde Rode Kruis instructeur leer je eerste hulp te verlenen aan een slachtoffer met bewusteloosheid met ademhaling en bewusteloosheid zonder ademhaling. Je oefent de geleerde vaardigheden om te reanimeren en een AED te gebruiken op reanimatiepoppen.

Wanneer je de cursus goed afrondt, krijg je na afloop van de cursus een Europees erkend Rode Kruis Reanimatiecertificaat. Het certificaat is twee jaar geldig en te verlengen door een herhalingscursus te volgen. Na afloop van de cursus krijg je als naslagwerk het Cursusboek EHBO.

Basiscursus EHBO
2x 4 uur, klassikaal in het clubhuis, datum volgt later, 12 deelnemers

Tijdens deze EHBO-cursus leer je de meest noodzakelijke EHBO-basisvaardigheden geleerd, inclusief reanimatie en het gebruik van een AED. Je leert hoe je een slachtoffer in veiligheid brengt, de toestand beoordeelt en de hulpdiensten alarmeert.

Onder begeleiding van een gecertificeerde Rode Kruis instructeur leer je eerste hulp te verlenen aan een slachtoffer met bewusteloosheid, bloeding, brandwond, verslikking/verstikking, kneuzing, huidwond, verstuiking, botbreuk en vergiftiging.

Wanneer je de cursus goed afrondt, krijg je na afloop van de cursus een Rode Kruis EHBO-certificaat. Het certificaat is twee jaar geldig en te verlengen door een herhalingscursus te volgen. Na afloop van de volledig klassikale cursus krijg je als naslagwerk het cursusboek Basis EHBO.

Aanmelden

Geef je snel op want er zijn maar 12 plekken per cursus en vol is vol. Het zou voor de club ook fijn zijn als er wat leden zijn met een EHBO-diploma.

Mail carla.van.woerden@tvnieuwvennep.nl en vermeld de cursus en je voorkeur voor avond of weekend.

Carla van Woerden

Namens Bestuur TV Nieuw-Vennep