Eindenhout thuis. Een makkie voor team 1 jongens (-17)?

Zondag 30 april speelden de jongens (-17) van TV Nieuw-Vennep Team 1 thuis tegen Eindenhout. Een spannende ontmoeting op een rustig park met veel zon en heel, heel veel wind. Je zou zeggen: Eindenhout thuis, dat moet kunnen…….Lees het wedstrijdverslag van Rob Soeters.

Patrick is er gewoon bij
Patrick was geblesseerd geraakt bij het voetballen maar gelukkig kon Julian vandaag meedoen. Natuurlijk was Patrick wel aanwezig om zijn maatjes aan te moedigen en de spelers van tips & tricks te voorzien.

Felipe buigt achterstand ( 6-1, 4-1) om in winst
De enkels waren alle vier leuke partijen waarin goed tennis werd getoond. Daan had als nummer 1 een geduchte tegenstander waarbij hij goed bij de les bleef en de wedstrijd naar zich toe trok. Ook Thijmen speelde een puike partij en won afgetekend, maar niet gemakkelijk, in twee sets. Julian ontbeerde na een winter zonder ’tennisuren’ helaas wat wedstrijdritme maar speelde desondanks een leuke wedstrijd. De winst bij deze pot ging naar Eindenhout. Felipe maakte het zichzelf niet makkelijk. Met een 6-1 4-1 achterstand zag het er niet hoopvol uit maar hij vocht zich terug en wist de partij winnend af te sluiten. Met een marge van 2 gingen de mannen de dubbels in. En deze hadden we nodig zo zou later blijken.

Leuke dubbels
Daan en Thijmen speelden een mooie dubbel waarin de rally’s spannend waren. Het was een wedstrijd waarin ze niet konden ontspannen want dan pakte de tegenstander zijn kans. Het was een kwestie van geconcentreerd blijven tennissen. Daarmee haalden ze de winst en het vierde punt binnen.

Julian en Felipe speelden ouderwets beiden achterin. Tegenstanders moeten dan altijd wennen hoe daartegen te spelen. Ze wonnen de eerste set maar daarna kwam de klad er in en gingen de tegenstanders beter spelen. Helaas konden ze het overwicht niet terugpakken en verloren ze de wedstrijd. Het aanwezige publiek dat langs de lijn en op het terras zat, genoot zichtbaar van het spel en het lekkere weer.

Winst in de pocket
Met de winst in de pocket gingen de heren tevreden in de kantine samen met de jongens van Eindenhout een frietje eten; een mooi slot van een goede wedstrijd!