Nieuw-Vennep in Beweging

Zoals je wellicht weet, zijn wij als TV Nieuw-Vennep betrokken bij het mooie sociaal-maatschappelijk project “Nieuw-Vennep in Beweging”. Een initiatief van Team Sportservice Haarlemmermeer die via onze vereniging een subsidie van ZonMW heeft ontvangen om 50-plussers aan het bewegen te krijgen. ZonMW is een Nederlandse financieringsorganisatie voor gezondheidsonderzoek en zorginnovatie. Het project was in eerste instantie voornamelijk gericht op de wijk Linquenda, maar is doorgetrokken naar heel Nieuw-Vennep.

Binnen het project verzorgt TVNV het ‘dynamic tennis’, waarbij er met kleinere, lichtere rackets met lichtere ballen wordt gespeeld op een halve baan. Ons lid Wanda van Bergen verzorgt deze lessen met veel plezier. Tot nu toe zijn er afwisselend 2 tot 4 deelnemers naar de lessen gekomen welke met veel enthousiasme worden ontvangen. Er is voldoende plek voor meer belangstellenden die op deze laagdrempelige manier toch een balletje kunnen slaan zonder verdere verplichtingen. Er kan via een strippenkaart per keer betaald worden en kost 4 euro per keer. De lessen vinden plaats bij TVNV, iedere woensdagochtend van 10.00 tot 11.00 uur.

Mocht je iemand kennen die wel zin heeft om met een tennisracket in de weer te zijn, maar een heel veld te veel van het goede vindt, of wil je zelf meer informatie, stuur dan een email naar bestuur@tvnieuwvennep.nl of kijk op Nieuw-Vennep in Beweging.