G-Tennistoernooi weer super geslaagd

Ook dit jaar was Tennisvereniging Nieuw-Vennep weer gastheer voor een groot landelijk G-Tennistoernooi. Met ruim 40 deelnemers en een evenzo groot aantal vrijwilligers was het afgelopen zaterdag gehouden toernooi  weer een groot succes. Een groot compliment voor de enthousiaste commissie, die er altijd weer een mooi feest van maakt.

Prijsuitreiking

De prijsuitreiking werd verricht door een even zo enthousiaste wethouder van de gemeente Haarlemmermeer, Mieke Booij.

G-tennis

G-tennis is tennis voor mensen met een verstandelijke beperking of kleine lichamelijke beperking, waarbij de G-spelers met een buddy een dubbelvormen. De taken van de buddy zijn vooral om de bal in het spel te houden en de spelers zo aan te spelen dat ze de bal terug kunnen slaan. Naast de vele vrijwilligers kon het evenement weer rekenen op de medewerking van o.a. de Dirk Kuyt Foundation, de Mike Multi Foundation, e-Storageoplossingen en Rutte Groep.

Zoals bekend, heeft Tennisvereniging Nieuw-Vennep het G-Tennis al jaren geleden omarmd en is de vereniging trots om deze doelgroep te kunnen faciliteren. Bij G-Tennis staat het plezier en enthousiasme voorop. Het is goed voor de conditie en het verder ontwikkelen van motorische en sociale vaardigheden van de speler.

Iedere donderdagmiddag kun je onze G-Tennissers een balletje zien overslaan, onder de bezielende leiding van Arthur Maaswinkel die met veel passie, geduld en humor deze groep tennissers traint.

Dank

Tot slot. Superbedankt Brigitte, Carin, Arthur, Arie, Margreet en alle andere vrijwilligers voor de organisatie en (buddy)hulp!