Jeugdteams doen goede zaken bij voorjaarscompetitie

Afgelopen vrijdagavond tot en met zondag hebben de leden die deelnamen aan de voorjaarscompetitie hun partijen kunnen spelen onder een stralend zonnetje. Met name bij de jeugdteams zijn goede zaken gedaan.

De jongens tot 14 gingen er met de winst vandoor tegen Hoofddorp. Van harte gefeliciteerd Mark, Jochem, Jasper en Maikel (op foto) en Victor en Kristian!

Jongens onder 17 verslaan Bakkum overtuigend

Door Rob Soeters: De derde wedstrijd inmiddels in deze voorjaarscompetitie. Het team is iets gewijzigd ten opzichte van vorig seizoen. Daan is een senioren team gaan versterken en daarvoor in de plaats is Boris van Ruiten in het team gekomen.

Even de spelers nader voorstellen: Boris is een aanstormende topper die op zijn jonge leeftijd al prima in het team past. Zoals hij vandaag tenniste past de bijnaam ‘boem-boem’ ook deze Boris. Thijmen van der Vight is de stylist van het team. Met ogenschijnlijk gemak zet hij de tegenstander onder druk en haalt hij vaak punten binnen. Patrick Arnold is de steady factor in het team. op het veld haalt hij het maximale eruit en buiten de lijnen is hij de sfeermaker die het team bindt. Felipe Soeters maakt het viertal compleet. Zijn passie ligt bij het voetbal maar op zondag pakt hij zijn racket met plezier op met als doel vooral snelle punten te maken.

De eerste wedstrijd was Boris nog geblesseerd maar vorige week tegen Boekhorst stond het complete team op het veld. Helaas verloren we die wedstrijd, al was direct zichtbaar dat we een leuk seizoen tegemoet gaan. Er zaten echt heel mooie ralley’s tussen in die lastige wedstrijden. De goede lijn hebben we vandaag doorgetrokken. Patrick liep binnen het uur met 2-0 winst het veld af. Felipe maakte het iets spannender maar won ook in twee sets en Thijmen en Boris versloegen hun tegenstanders in de beslissende set. Peter Pollee was een tevreden toeschouwer en constateerde dat de winst te wijten was aan het feit dat beide spelers iets extra’s kunnen brengen ten opzichte van de tegenstanders van vandaag. De dubbels leken aanvankelijk relatief eenvoudig onze kant uit te vallen maar niets was minder waar. Het bewijst maar weer eens dat je bij tennis niet kunt verslappen. In beide gevallen was de super tiebreak nodig om een beslissing te forceren. Bij Thijmen en Boris ging de winst naar de tegenstander (9-11). Felipe en Patrick trokken wel aan het langste eind. Gefeliciteerd mannen. Dit was een mooie teamoverwinning!