TVNV langs gymles basisscholen

Danny Pieterse van Team sportservice Haarlemmermeer, die onze vereniging met een aantal uur per week ondersteunt, laat deze maand basisschoolkinderen kennismaken met tennis tijdens de gymles. Hieronder een kort verslag van Danny.

Basisscholen Merlijn, de Ark en ’t Joppe

Maandag 5 maart was ik bij basisschool Merlijn. Hier ben ik de gehele dag geweest en hebben alle groepen (3 t/m 8) kennis gemaakt met tennis. Dit gebeurde in de gymzaal tijdens de reguliere gymles. In totaal kwamen er deze dag zo’n 150 leerlingen voorbij. Tijdens de schooltennislessen laat ik de kinderen kennismaken met tennis door verschillende tennisspelletjes te laten ervaren. Gooien,  vangen, wedstrijdje spelen, mikken en hooghouden en ook samenwerken zijn onderdelen die tijdens de tennisles voorbij komen.

Donderdag 15 maart was basisschool de Ark aan de beurt. Deze dag kwamen alle groepen 3 t/m 6 langs. In totaal waren dit zo een 170 leerlingen. Komende woensdag 21 maart verzorgen we voor de groepen 7 en 8 van basisschool de Ark (105 leerlingen) de tennisgymles.

Als laatste is woensdag 28 maart basisschool ’t Joppe aan de beurt. Hierbij komen de groepen 7 en 8 langs, in totaal zo’n 125 leerlingen.

Enthousiaste reacties

Een greep uit de enthousiaste reacties die ik tijdens de gymles heb gehoord: “Trainer, is wist niet dat ik zo goed kon tennissen”. “Misschien dat ik ook wel op tennis ga, het is echt zo leuk”. “Ik wordt hier echt gelukkig van”.

Tennis-fun-middag tijdens de open dagen

Iedere groep kreeg na afloop van de tennisles een uitnodiging mee om deel te nemen aan de ‘maak-kennis-met-tennis-fun-middag’ tijdens de open dagen van TV Nieuw-Vennep op zaterdag 24 en zaterdag 31 maart. Deze fun-middag wordt samen met Holland Tennis georganiseerd en is van 14.00-15.00 uur.

Danny Pieterse