TV Nieuw-Vennep ontvangt predicaat Veilig Sportklimaat

Komende zaterdagochtend 6 april ontvangt TV Nieuw-Vennep het predicaat Veilig Sportklimaat uit handen van Wethouder mevrouw Sedee. Onze vereniging voldoet hiermee aan de Haarlemmermeerse Richtlijn Veilig Sportklimaat.

Haarlemmermeerse Richtlijn Veilig Sportklimaat

Wij vinden het belangrijk dat iedereen op de vereniging zich veilig voelt. Daarom zijn er gedragsregels, is het normaal om elkaar aan te spreken en kun je terecht bij onze vertrouwenscontactpersoon (VCP), het bestuur en de KNLTB. De ontvangst van het predicaat veilig sportklimaat is hiervan een mooie bevestiging. Verenigingen en sportaanbieders die aan de Haarlemmermeerse Richtlijn Veilig Sportklimaat voldoen hebben:

• minimaal een geschoolde vertrouwenscontactpersoon
  • VOG beleid voor trainers van kwetsbare groepen (o.a jeugd t/m 18 jaar en G-sport)
  • Veilig Sportklimaat geborgd in het beleid:
    • Paragraaf in huishoudelijk regelement
    • Zichtbare gedragsregels
    • Protocol bij incidenten

Zaterdag 6 april rond 10:30 uur zet Wethouder mevrouw Sedee de verenigingen die aan de Haarlemmermeerse Richtlijn voor Veilig Sportklimaat voldoen, in het zonnetje.

Veilig Sportklimaat – Team Sportservice Haarlemmermeer
Veilig sportklimaat & gedragsregels – Tennisvereniging Nieuw-Vennep