Ophalen oud papier

Een keer per maand staan 4 leden van TV Nieuw-Vennep zaterdagochtend op de oud papierwagen om zo geld voor de vereniging te verdienen. Een leuke manier om je bijdrage als vrijwilliger in te vullen. Je kunt je individueel opgeven of (helemaal mooi) met een tennismaatje of je competitieteam.

NB: er wordt iedere week in Nieuw-Vennep papier opgehaald. De ene week in Getsewoud en de andere week in (oud) Nieuw-Vennep. Zie voor de exacte data onderstaande ophaalkalenders.

Corona update: het ophalen oud papier gaat door. Er worden extra hygiëne maatregelen in acht genomen.

Update 27/6: Er staan meerdere berichten in de media over de lage papierprijs en het niet meer ophalen van papier. Het oude papier in Nieuw-Vennep wordt tot eind 2020 gewoon opgehaald. Eind dit jaar kijken we wat mogelijk is voor 2021.

Mail communicatie@tvnieuwvennep.nl of bel  Frank Alta (06-23727401).

Ophaal kalender 2020

Schema oud papier 2020

DatumNaamNaamNaamNaam
Zat. 3 oktoberLex ParreeLuc RibberinkDirk-Jan van der VechtEdwin Bus
Zat. 31 oktoberFrank Alta
Zat. 28 novemberRoel SurinkEdwin BusFrank Alta
Zat. 26 decemberNvtNvtNvtNvt

Goed om te weten

• Minimale leeftijd is 18 jaar
  • Verzamelen zaterdagochtend 09:15 kantine voetbalvereniging DIOS
  • Duur van 09:15 tot ca 12:45 uur (je gaat per tweetal op 1 wagen)
  • Kun je niet, regel dan een vervanger van 18 jaar of ouder. Dat mag ook je buurman zijn. Niet opkomen dagen kost onze vereniging geld.

Ik heb me opgegeven en nu?

Sta je op de lijst dan ontvang je in de week voorafgaand een reminder. De zaterdag zelf word je om 09:15 uur verwacht in de kantine van voetbal vereniging DIOS (Dotterbloemstraat 2). Neem handschoenen mee als je dat prettig vindt. Een hesje ontvang je van de chauffeur. Na afloop kun je een (gratis) consumptie krijgen.

Opbrengsten

Het oud papier ophalen is voor onze vereniging een belangrijke inkomstenbron. De opbrengsten van al het opgehaalde oud papier in Nieuw-Vennep wordt naar rato verdeeld over de deelnemende sportverenigingen: VVC, DIOS, MHC de Kikkers en TVNV. Het maakt dus niet uit wanneer je de stapelboeken en -kranten buiten zet. Tennisvereniging Nieuw-Vennep deelt mee in de opbrengst. De opbrengst oud papier voor onze vereniging is ca 4.000 tot 4.500 euro per jaar.