Sportkantine in eigen beheer

Tennis, ontspanning, sociale contacten en clubleven komen in ons clubhuis bij elkaar. Een leuk clubhuis met dito kantine is van cruciaal belang is voor de club. De teleurstelling was dan ook groot toen wij  enkele dagen voor de start van het seizoen geconfronteerd werden met het bericht van de pachters om te stoppen en het seizoen 2018 niet te gaan draaien. Gelukkig hebben we Marc en Rik bereid gevonden ten behoeve van de start van het seizoen  in de maand april te blijven draaien. Voor de periode na 30 april gaan we voor het in eigen beheer nemen van de sportkantine.

Geen nieuwe pachters

Ondanks onze inspanningen kennen we op dit moment geen gegadigden om de kantine te gaan uitbaten. We hebben geen signalen dat hierin op korte termijn verandering zal komen. Dat zal ook te maken hebben met de beperkte mogelijkheden om het uitbaten van een sportkantine binnen een vereniging van zo’n 380 leden commercieel rendabel te maken is.

In eigen beheer nemen

We hebben als bestuur het besluit genomen om te gaan voor het in eigen beheer nemen van de sportkantine . We zien het ‘eigen beheer’ als uitdaging voor de vereniging, zowel voor het bestuur als voor de leden, zowel organisatorisch als operationeel. Tegelijk zien we het als kans om te gaan bouwen aan een robuuste basis voor de toekomst van tennisvereniging Nieuw-Vennep. Een kans om de onderlinge verbondenheid tussen leden te stimuleren en een kans om de opbrengsten te laten bijdragen aan de ontwikkeling van de vereniging.

Denk met ons mee

In de komende dagen en weken gaan we hard aan de slag om het eigen beheer mogelijk te maken, om zogezegd ‘de deuren open te houden’. Daarvoor hebben we jouw hulp nodig. Wil je meedenken, meedoen,  heb je vragen of suggesties?  Mail bestuur@tvnieuwvennep.nl. Denk graag met ons mee!