Tenniskids jeugdcompetitie

Tenniskids is hét KNLTB tennisprogramma voor kinderen t/m 12 jaar. Met speciale (rode, oranje of groene) ballen, rackets, banen en oefeningen leert zelfs de jongste jeugd de sport razendsnel te spelen. Kinderen worden direct in een team met leeftijdsgenootjes geplaatst. Zo maken ze snel nieuwe vriendjes en werken ze samen naar duidelijke doelen toe. Dat is niet alleen goed voor de fysieke, maar ook voor de sociale vaardigheden. Plezier en samenspel; daar draait het om bij Tenniskids. Naast leuke en uitdagende trainingen kunnen kinderen die tennissen in Tenniskids meedoen aan de Kia Tenniskids competitie of zich inschrijven voor een Tenniskids toernooitje

Kia Tenniskids competitie

De Kia Tenniskids competitie bestaat uit de Rode, Oranje en Groene competitie. Deze competities zijn gekoppeld aan de Tenniskids kleur waarin een kind speelt. In de Kia Tenniskids competitie spelen kinderen op zondagochtend een aantal (korte) wedstrijden tegen kinderen van andere tennisverenigingen in de buurt.

Voor de Kia Tenniskids competitie geldt dat ook kinderen die één jaar jonger of één jaar ouder zijn dan de vastgestelde leeftijden mogen deelnemen aan de competitie. Daarnaast er leeftijdsdispensatie worden aangevraagd voor een jeugdspeler. Dispensatie kan worden aangevraagd voor zeer talentvolle kinderen of voor kinderen die nog niet toe zijn aan een stap omhoog.

Tenniskids toernootjes

Naast leuke en uitdagende trainingen en de Kia Tenniskids competitie kun je inschrijven voor een Tenniskids toernooitje. Het maakt niet uit of een kind al langer tennist of net begonnen is: er zijn competities en toernooitjes voor iedereen!

Contactpersoon

Administratieve coördinatie Tenniskids jeugdcompetitie oranje, rood en Groene competitie is in goede handen van Annemarie Plevier (zie commissies).

Meer over  Tenniskids
Meer over Tenniskids jeugdcompetitie

Rood, oranje en groen, hoe zit dat nou?
Spelregels