Tenniskids en World Tour

Tenniskids is hét KNLTB tennisprogramma voor kinderen t/m 12 jaar. Met speciale (rode, oranje of groene) ballen, rackets, banen en oefeningen leert zelfs de jongste jeugd de sport razendsnel te spelen. Kinderen worden direct in een team met leeftijdsgenootjes geplaatst. Zo maken ze snel nieuwe vriendjes en werken ze samen naar duidelijke doelen toe. Dat is niet alleen goed voor de fysieke, maar ook voor de sociale vaardigheden. Plezier en samenspel; daar draait het om bij Tenniskids.

World Tour en Groene competitie

Bij de verschillende kleuren hoort ook een competitiesysteem, de World Tour (Rood en Oranje) en de Groene competitie. De World Tour bestaat uit elf speelmomenten, verdeeld over meerdere maanden in het jaar. Hierdoor komen de kinderen bijna het hele jaar door in aanraking met tennis. Elke speeldag staat in het teken van een wereldstad die de profs ook aandoen binnen de ATP World Tour. De groene competitie is zowel in het voorjaar als in het najaar, waarbij 7 zondagen, met name in de ochtend, gespeeld wordt. Zo’n 20.000 kinderen doen al mee aan de World Tour en Groene competitie.

Contactpersoon

Administratieve coördinatie World Tour oranje, rood en Groene competitie is in goede handen van Annemarie Plevier (zie commissies).

Tenniskids-toernooitjes

In de weken dat er geen World Tour is, organiseren verenigingen vaak een Tenniskids toernooitje. Zie toernooikalender.

Meer over  Tenniskids
Rood, oranje en groen, hoe zit dat nou?
Spelregels
Meer over KNLTB World Tour