Ik ben nieuw lid en nu?

Als je net lid bent of gebruik maakt van een van onze kennismakingsaanbiedingen dan is het wellicht even zoeken hoe het er aan toegaat op een tennisvereniging. Hoe reserveer ik een baan of hoe ontmoet ik een tennismaatje? Met dit artikel geven we je op deze vragen antwoord. Schroom ook niet een van onze leden, commissie- of bestuursleden aan te schieten. Wij zijn en maken met elkaar deze vereniging en helpen je graag op weg!

Blijf op de hoogte

Je vindt veel verenigingsinformatie zoals evenementen en activiteiten op deze site en in de KNLTB-clubapp. Daarnaast kun je terecht op de facebookpagina TVNV waar je naast nieuwsberichten vooral ook veel foto’s van evenementen vindt. De app van de KNLTB is bijzonder handig om het laatste nieuws op je mobiel te ontvangen en te zien welke activiteiten er zijn op het park. Daar kun je al dan niet aan meedoen of rekening mee houden als je wilt gaan tennissen. Meer over KNLTB ClubApp.

Als lid sturen we je regelmatig de nieuwsberichten die we op de site en in de App publiceren ook nog via een mailtje. Mocht je die niet ontvangen, controleer dan je spamfilter en/of laat je mailadres achter bij onze nieuwsbrievenservice.

Informatieboekje

Ieder jaar aan het begin van het seizoen wordt er een informatieboekje uitgegeven daar vind je veel informatie over de vereniging, terug wat er allemaal gebeurt en wie wat doet. In het clubhuis kun je het hele seizoen nog zo’n boekje ophalen.  Zie informatieboekje 2019

Tennisbaan reserveren (‘afhangen’)

Een tennisbaan reserveren noemen we in tennisjargon: afhangen. Dat komt uit de tijd dat je een baan met een kaartje kon ‘afhangen’. Tegenwoordig hebben we een digitaal afhangbord waar je je KNLTB-pas doorheen haalt om af te hangen. Zie ook handleiding afhangbord. Het afhangbord vind je achterin het clubhuis.

Met 2-3 personen kun je voor 30 minuten afhangen. Ben je met 4 personen dan kun je voor 45 minuten afhangen.  Het is niet toegestaan met 4 spelers 2x een half uur af te hangen om vervolgens 1 uur te gaan dubbelen (zie ook baanreglement).

Online afhangen met KNLTBClubApp
Je kunt ook op je mobiel via de KNLTBClubApp online een baan vooraf reserveren. Belangrijk hierbij is dat je ten minste 5 minuten van te voren je online reservering op het afhangbord achterin het clubhuis bevestigd met je tennispasje om te voorkomen dat je reservering vervalt. Lees meer over online afhangen.

Let op je mag niet iemand anders op jouw pas laten spelen. Er wordt op gecontroleerd. En waarom zou je. Als lid heb je de mogelijkheid om een introducé mee te nemen en we hebben daarnaast mooie aanbiedingen voor aspirant-leden.

Banen: slepen en goede schoenen

Zorg dat je na iedere speelsessie de volledige baan sleept. We moeten Albert (onze groundsman) nog een keer vragen wat de beste manier van slepen is. Als je sleept door rondjes van buiten naar binnen te draaien, zit je wel goed.

Natuurlijk kan er bij een paar druppels prima doorgespeeld worden maar zodra het ‘echt’ begint te regenen verzoeken we je om het clubhuis op te zoeken.

Je speelt alleen met tennisschoenen. Hardloopschoenen en andere schoenen met profiel zijn niet toegestaan. Buiten het feit dat je zelf meer kans maakt op blessures, is het slecht voor de banen (zie KNLTB ‘tennisbanen en tennisschoenen’). Heb je nog geen goede schoenen, neem dan eens een kijkje bij Sport 2000 | Rob van der Geest. Je krijgt als lid van TVNV daar 10% korting op de collectie.

Scoreboardjes omhoog
Wil je na afloop de scoreboardjes weer omhoog klappen? Dan gaan deze wat langer mee.

Neem tennisles

Niets is leuker dan dat je steeds beter leert tennissen. Hoe meer je kunt hoe leuker het spelletje wordt. Informeer naar de mogelijkheden bij Holland Tennis voor een of een aantal lessen.

Er zijn ook veel handige instructiefilmpjes beschikbaar hoe je je als tennisser kunt verbeteren.

Spelregels

Informatie over de tennisspelregels vind je op de site van de KNLTB. Hier alvast een handig boekje met de tennisregels in een notendop.

Introducé meenemen

We nodigen jou als (nieuw) lid vooral ook uit om een introducé mee te nemen. Je hebt voor een introducé geen aparte pas nodig. Op jouw KNLTB-tennispas kun je een baan afhangen door jouw pas door de paslezer te halen van het digitale afhangbord en te kiezen voor ‘introducé toevoegen’.  Van belang is dat je vervolgens de naam en het e-mailadres opgeeft van jouw introducé.

De eerste 2 keer iemand introduceren is gratis. Daarvoor willen we wel het e-mailadres zodat we onze introducés nog eens kunnen benaderen in het kader van ledenwerving (zie ook introducé reglement).

Competitie spelen

Een leuke manier om vaker te spelen is om mee te doen aan de voorjaars– en/of najaarscompetitie waarbij op de vrijdagavond, zaterdag of zondag gespeeld wordt. Daarnaast zijn er  nieuwe competitievormen zoals de 8/9-competitie (donderdagavond of zondagmiddag) voor beginnende tennissers en de zomeravondcompetitie waarbij op zeven woensdagavonden in mei en juni gespeeld wordt. Mocht je geen team van (minimaal) 5 personen bij elkaar hebben dan kun je je interesse doorgeven aan Paul, Ingrid of Yvonne (de competitiecoördinatoren). Zij kunnen je als invaller doorgeven aan andere teams of je in contact brengen met andere leden die een team willen vormen. Leer meer over competitiespelen of mail competitie@tvnieuwvennep.nl.

KNLTB-lidmaatschap voordelen

Ben je volledig lid dan ben je ook automatisch lid van de KNLTB en kun je bijvoorbeeld meedoen aan een van de vele open toernooien in de regio en gebruik maken van de voordelen en kortingen (zie ledenvoordeel KNLTB).

Veel plezier!

Ga vooral lekker en vaak tennissen! Voor als je nog niet zoveel speelmaatjes hebt, is clubladderen, tennisles  of een van de tossavonden een aanrader. Kijk  ook op de activiteitenkalender op de site of in de KNLTB ClubApp voor leuke evenementen zoals de BBB-avonden. Tot snel op de baan en veel plezier!