Ik ben nieuw en nu

Als je net lid bent of gebruik maakt van een van onze kennismakingsaanbiedingen dan is het wellicht even zoeken hoe het er aan toegaat op een tennisvereniging. Hoe reserveer ik een baan of hoe ontmoet ik een tennismaatje? Met dit artikel geven we je op deze vragen antwoord. Schroom ook niet een van onze leden, commissie- of bestuursleden aan te schieten. Wij zijn en maken met elkaar deze vereniging en helpen je graag op weg. Veel succes!

Blijf op de hoogte

Je vindt veel informatie op deze site en in de KNLTB-clubapp. Daarnaast kun je terecht op de facebookpagina TVNV waar je naast nieuwsberichten vooral ook veel foto’s van evenementen vindt. De app van de KNLTB is bijzonder handig om het laatste nieuws op je mobiel te ontvangen en te zien welke activiteiten/evenementen er zijn op het park. Daar kun je al dan niet aan meedoen of rekening mee houden als je wilt gaan tennissen. Meer over KNLTB ClubApp.

Als lid sturen we je regelmatig de nieuwsberichten via een mailtje. Mocht je die niet ontvangen, controleer dan je spamfilter en/of laat je mailadres achter bij onze nieuwsbrievenservice.

Afhangen

Een tennisbaan reserveren noemen we in tennisjargon: afhangen. Dat komt uit de tijd dat je een baan met een kaartje kon ‘afhangen’. Tegenwoordig hebben we een digitaal afhangbord waar je je KNLTB-pas doorheen haalt om af te hangen. Zie ook handleiding afhangbord.

Met 2-3 personen kun je voor 30 minuten afhangen. Ben je met 4 personen dan kun je voor 45 minuten afhangen.  Het is niet toegestaan met 4 spelers 2x een half uur af te hangen om vervolgens 1 uur te gaan dubbelen (zie ook baanreglement).

Let op je mag niet iemand anders op jouw pas laten spelen. Er wordt op gecontroleerd. En waarom zou je. Als lid heb je de mogelijkheid om een introducé mee te nemen en we hebben daarnaast mooie aanbiedingen voor aspirant-leden.

NB: heb je een zomer-stop?-ik-ga-tennissen-bij-TVNV-abonnement (uitsluitend voor leden van MHC de Kikkers, FC VVC en SV DIOS) dan beschik je niet over een KNLTB-pas en kun je afhangen door je zomerabonnementsbewijs bij de bar even om te wisselen voor een afhangpas zodat je een baan kunt reserveren. Direct na het afhangen breng je dit pasje weer terug naar de bar, krijg je je zomerabonnementskaartje weer terug en ga je lekker tennissen. Na afloop drinkje wat bij Arjan onze pachter en wil je nog een keer tennissen dan doe je het voorgaande nog een keer.

Banen: slepen en goede schoenen

Zorg dat je na iedere speelsessie de volledige baan sleept. We moeten Albert (onze groundsman) nog een keer vragen wat de beste manier van slepen is. Als je sleept door rondjes van buiten naar binnen te draaien, zit je wel goed.

Natuurlijk kan er bij een paar druppels prima doorgespeeld worden maar zodra het ‘echt’ begint te regenen verzoeken we je om het clubhuis op te zoeken.

Je mag alleen spelen met tennisschoenen. Hardloopschoenen en andere schoenen met profiel zijn niet toegestaan. Buiten het feit dat je zelf meer kans maakt op blessures, is het slecht voor de banen (zie KNLTB ‘tennisbanen en tennisschoenen’). Heb je nog geen goede schoenen, neem dan eens een kijkje bij Sport 2000 | Rob van der Geest. Je krijgt als lid van TVNV daar 10% korting op de collectie.

Neem tennisles

Niets is leuker dan dat je steeds beter leert tennissen. Hoe meer je kunt hoe leuker het spelletje wordt. Informeer naar de mogelijkheden bij Holland Tennis voor een of een aantal lessen.

Er zijn ook veel handige instructiefilmpjes beschikbaar hoe je je als tennisser kunt verbeteren.

Spelregels

Informatie over de tennisspelregels vind je op de site van de KNLTB. Hier alvast een handig boekje met de tennisregels in een notendop.

Introducé meenemen

We nodigen jou als (nieuw) lid vooral ook uit om een introducé mee te nemen. Je hebt voor een introducé geen aparte pas nodig. Op jouw KNLTB-tennispas kun je een baan afhangen door jouw pas door de paslezer te halen van het digitale afhangbord en te kiezen voor ‘introducé toevoegen’.  Van belang is dat je vervolgens de naam en het e-mailadres opgeeft van jouw introducé.

De eerste 2 keer iemand introduceren is gratis. Daarvoor willen we wel het e-mailadres zodat we onze introducés nog eens kunnen benaderen in het kader van ledenwerving (zie ook introducé reglement).

KNLTB-lidmaatschap

Ben je volledig lid dan ben je ook automatisch lid van de KNLTB en kun je bijvoorbeeld meedoen aan een van de vele open toernooien in de regio en gebruik maken van de voordelen en kortingen (zie ledenvoordeel KNLTB).

Ga tennissen en doe mee

Ga vooral lekker en vaak tennissen! Voor als je nog niet zoveel speelmaatjes hebt, is clubladderen, tennisles  of een van de tossavonden een aanrader. Kijk  ook op de activiteitenkalender op de site of in de KNLTB ClubApp voor leuke evenementen zoals de BBB-avonden. Tot snel op de baan!