Update corona: versoepelde regels en gratis clinics jeugd

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben vernomen, zijn de regels omtrent het coronavirus m.b.t. sportvereniging versoepeld. Voor tennis betekent dit dat vanaf 29 april, onder strikte voorwaarden, de banen en het park weer open mogen voor jeugd tot en met 18 jaar. Deze datum is bepaald door Gemeente Haarlemmermeer; de leeftijdsgrens door de overheid.

Vanuit de KNLTB is er inmiddels een protocol gecommuniceerd. Vanuit de gemeente volgt er nog vóór woensdag 29 april een aanvullend protocol met daarin de voorwaarden waar wij ons als (leden van de) vereniging aan moeten houden. Zie als bijlage de brief van de gemeente. Zodra wij meer informatie van de gemeente hebben, zullen wij deze uiteraard met jullie delen.

Gratis clinics voor leden en niet-leden t/m 18 jaar
Om nu alvast de jeugd weer te kunnen laten tennissen, biedt Intense Tennis twee gratis clinics aan op woensdagmiddag 29 april a.s. Eén voor de jeugd t/m 12 jaar (14.00 – 14.50u) en één voor de jeugd van 13 t/m 18 jaar (15.00-16.00u). Ook niet-leden onder de 19 jaar die graag willen tennissen zijn welkom tijdens deze clinics. Daar hebben we sowieso een leuke aanbieding voor om de rest van het seizoen te kunnen tennissen.
Laat graag even weten via jeugd@tvnieuwvennep.nl of je komt. En als je niet komt, laat dan even weten of je toevallig niet kan, maar het wel leuk zou vinden op een later moment aan activiteiten mee te doen. De lesschema’s voor de jeugd zullen overigens in een aparte mail gecommuniceerd worden. Alles overigens onder voorbehoud van de aanvullende regels vanuit de gemeente.

Let op!
Let op, het is vanuit de gemeente nog niet toegestaan om vrij te tennissen! Hier staan hoge boetes op. Alleen georganiseerde activiteiten zijn toegestaan. Tevens is het helaas niet toegestaan dat ouders/begeleiders van jeugdleden mee het park op komen.

Wij vertrouwen er op dat een ieder hierin zijn verantwoordelijkheid neemt en de hygiënemaatregelen en regels omtrent de noodverordening in acht neemt. Daarnaast gelden nog enkele aanvullende richtlijnen voor tennis, zie onderstaande infographic van de KNLTB.

Zodra er meer informatie beschikbaar is, zullen wij jullie hierover informeren.

Met sportieve en enthousiaste groet,
De jeugdcommissie & het bestuur van Tennisvereniging Nieuw-Vennep