Gooi je oude textiel weg bij TVNV

Achter het clubhuis vind je een textielcontainer van Sympany. Als je hier je oude textiel/kleding in stopt, help je onze vereniging en het Fonds Gehandicaptensport. Dus meenemen dat oude dekbed!

Wat mag er in de textielcontainer

Wat gebeurt er met jouw textiel

Over Sympany

Sympany is een sociaal ondernemer die wil bijdragen aan een rechtvaardige duurzame wereld. Door het inzamelen en verkopen van textiel steunen zij de projecten in de hele wereld om de zelfredzaamheid van kansarme mensen binnen de textiel sector te verbeteren. Er zijn 23 projecten in 5 landen; Malawi, Democratische Republiek Congo, Angola, Ethiopië en India. De projecten worden uitgevoerd in samenwerking met lokale partnerorganisaties en bedrijven.

Sympany zamelt textiel in door heel Nederland, elk jaar rond de 23,5 miljoen kilo. Het ingezamelde textiel wordt verkocht, de opbrengst gaat naar projecten.

Waar mogelijk werken ze samen met sociale werkplaatsen in heel Nederland. Zo biedt kansen en werkgelegenheid aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.