TV Nieuw-Vennep wint ton

Tennisvereniging Nieuw-Vennep (TVNV) heeft afgelopen zaterdag 4 november een ton ontvangen. In deze tijd dat veel sportclubs het financieel niet altijd even makkelijk hebben, komt deze ton als geroepen.

Lex Parree, verantwoordelijk voor het parkbeheer bij TVNV en initiatiefnemer voor de inschrijving op de ton:  ‘Met deze ton zijn we natuurlijk bijzonder geholpen. We hebben het afgelopen jaar veel gedaan op onze vereniging en daar gaat het nodige geld in zitten. Deze ton komt ons dan ook zeer goed uit!’

Groengroep dames

Ook de dames van de groengroep die regelmatig het park opfleuren met hun inzet, humor en de zorg voor de planten op het park, zijn bijzonder ingenomen met de nieuwe aanwinst. Janie Pul: ‘met deze ton besparen we op onze waterrekening en helpen we aan de opvang van water in de Haarlemmermeer.’.

Op foto vlnr Yvonne Rothert, Jannie Pul, installateur van tuincentrum Suidgeest en Onnie Booy. Niet op foto: Riet Verlaan (zie 1e foto met blauwe jas), Anneke Kulk, Wil van der Linden en Tinie Baaij.

Haarlemmermeer Waterproof

Het promoten van regentonnen is een initiatief van de gemeente Haarlemmermeer en NMCX Centrum voor Duurzaamheid vanuit het project Haarlemmermeer Waterproof. Het doel: Haarlemmermeer bestand maken tegen de steeds vaker voorkomende hevige regenval én het gratis regenwater beter benutten”, aldus Erna Krommendijk, projectleider Haarlemmermeer Waterproof bij NMCX. In zogenaamde ‘versteende’ gebieden van Haarlemmermeer is veel steen en weinig groen te vinden. Het water kan hierdoor niet weg, en dit zorgt voor veel overlast en schade. Op de website www.haarlemmermeerwaterproof.nl staat meer informatie en voorbeelden voor een waterproof omgeving.