TVNV naar Davis Cup

Zondag 17 september reisden 50 leden van tennisvereniging Nieuw-Vennep (TVNV) af naar de Davis Cup in Den Haag. Dit dankzij clublid Janie Hollander die de KNLTB een hele goede reden opgaf waarom haar vereniging 50 vrijkaartjes zou moeten winnen. En met succes!

Davis cup

De Davis Cup kaarten waren in een mum van tijd onder de leden verdeeld die vol spanning deze zondag in de tribunestoeltjes plaats namen. Het Nederlandse tennisteam stond op deze laatste speeldag met 1-2 achter. Tegenstander Tjechië had aan een winstpartij genoeg waarmee een einde zou komen aan de comeback van het Davis Cup team om in de wereldgroep te spelen.

Fenominaal tennis

Maar dankzij het grandioze spel van Robin Haase en Thiemo de Bakker en natuurlijk de enthousiaste aanmoedigingen van de leden van TVNV werd deze dag met 3-2 winnend afgesloten. Het Nederlands Davis Cupteam is daarmee zeker van deelname aan de Wereldgroep in 2018.

Vervolg

Wellicht is het een goed idee dat de leden van TVNV dit een vervolg geven en tijdens de ABN-AMRO World Tennis Tournament van 12-18 februari 2018 opnieuw de Nederlandse deelnemers gaan aanmoedigen. Wij zijn voor.

Zie KNLTB ‘Nederland terug in Wereldgroep na magistrale comeback’