Geslaagde ledenavond ’thuis op de club’

Maandag 29 mei was er een ledenavond over het onderwerp vergroten ’thuisgevoel op de club’. Een initiatief van de KNLTB en het bestuur met als doel te inventariseren waar verbeteringen mogelijk zijn om een hechte en prettige vereniging te zijn waar leden zich thuis voelen. Een belangrijk thema voor leden maar zeker ook om als club aantrekkelijk te zijn voor nieuwe leden .

Enquête

Vooruitlopend op de ledenavond is er een enquête gehouden (zie resultaten enquête ’thuis gevoel op de club’ ) welke resultaten gecombineerd worden met de opbrengst van deze avond: een concreet overzicht met zaken die verbeterd kunnen worden.

Zo zijn zaken als het sanitair (toilet, kleedkamer), het terras, aansluitmogelijkheden en aandacht voor nieuwe leden, het mengen van de verschillende tennisgroepjes, afstemming vraag en aanbod vrijwilligers en taken over tafel gegaan. Ook zijn er al een aantal oplossingen en concrete ideeën opgehaald hoe dat te kunnen realiseren. Bijvoorbeeld de toss nieuw leven inblazen,  gezamenlijk in de sportkantine volgen van een sportevenement, etc.

Een bijzondere avond die energie heeft los gemaakt

Het bestuur heeft een belangrijk rol in het vervolg maar staat daarin niet alleen. Juist op zo’n avond als deze blijkt hoeveel energie, goede ideeën en kwaliteiten een vereniging met al die verschillende leden in huis heeft. En hoe leuk het kan zijn om samen daaraan te werken. Het benutten van die mogelijkheden die we met elkaar hebben is een belangrijke aandachtspunt de komende periode.

Oproep aan jou

Bij deze ook een oproep aan jou als lid van deze mooi club. Heb jij een goed idee, zie jij iets wat je kan doen of beter kan? Van sponsoring, het werven van een nieuw lid, lopen van oudpapier, organiseren van een evenement, helpen van het bestuur met bijvoorbeeld verslaglegging, afspraken maken, whatever. Laat van je horen, neem initiatief. Dat wordt echt heel erg gewaardeerd, je helpt de club en alle andere leden en als we het met elkaar doen: is het nog ontzettend leuk ook!  Mail communicatie@tvnieuwvennep.nl of spreek een van de andere vrijwilligers aan.

4 gedachten over “Geslaagde ledenavond ’thuis op de club’”